Lugn hemmadag

Nu har verkligen hösten kommit, ute blåser det storm och regnet smattrar mot rutorna.
Jag som skulle putsa fönstren i helgen, blev inget med det, men jag tror minsann regnet tagit den värsta smutsen:)

Vi har gått inne och myst hela dagen, haft tända ljust lite här och där och bara gått runt och småplockat och fixat, sen passade jag på att sova lite middag samtidigt som Moa, hriktigt skönt.

Nu badar de 3 små så dom är fina inför en ny dagsivecka. Oscar e ute och ränner med granntjejen.

Nu börjar det även kännas höst i trädgården, det mesta utom ringblommorna har blommat ut och de sista öpplen är plockade.



Kanske inte ser så speciella ut på bilden men i verkligheten är dom riktigt mörklila, ser nästna ut som jättestora plommon och jättegoda.
Vi planterade trädet förra våren och fick redan i år nästan 40 äpplen, hoppas det fortsätter så.

Hoppas ni haft en lika mysig helg som oss, nu väntar jobb i morgon igen, känns lite gruvensamt att starta veckan med 12 timmars men samtidigt skönt att ha det avklarat.

Kramar


Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej gumman..

nu äntligten är jag hemma efter jobbet..:) helt slut är jag.. fatta vad folk har käkat bullar idag.. :) och jag inte en enda, hihi..



vilka fina äpplen, jag fick titta två gånger först innan jag såg om det var plommon eller äpplen..:)

vilken skörd på så "ungt" träd.. då trivs det.. :)



nu ska jag hoppa i badet.. ville bara ge dig en KRAM innan.. <3

2009-10-04 @ 20:28:33
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0