Duktig Moa-Stackars Moa

Börjar med den duktiga, i går innan hon skulle ta en kvällsdusch för att få bort allt gott hon kletat in i sitt hår under dagen ser man på henne att det är något som liksom stör. Skyndar att sätta henne på pottan o vad tror ni hon gör, jo hon KISSAR på POTTAN!!!!! våran duktiga tjej! Nu ska jag inte ta ut något i förväg och jag är absolut itne den som hökar över mina barn och springer med dom till pottan stup i kvarten för att få den torra men man blir ju endå stolt som en tupp!
De andra barnen har blivit dagtorra först då de varit runt 3,5, ganska sent med andra ord men ja somsagt jag tycker inte man behöver stressa, det kommer då det kommer.



Sen den stackars lilla Moa, gud fick så dåligt samvete i går.
När vi hämtade henne på dagis hänger den en lapp på hennes plats där det står att hennes stövlar är för små, och visst var det så, fick inte ens i foten då vi försökte:(
Det kan jag väl tycka inte är så konstigt att vi inte visste iof, stövlarna står alltid på dagis och vi ser ju inte då hon använder dem.
Det som gjorde det mest jobbigt var att då vi kommer hem så är jag givetvis tvungen att mäta hennes fot, som visar 13,5 cm. När jag sedan kikar på kavats hemsida står det att skorna hon använder är precis 13,5, hon har alltså gått runt i för små skor även hemma. Grejen är den att det är inga som hellst problem med att få på skorna så jag har liksom inte reflekterat över att dom skulle vara för små. Hennes fötter måste tagit ett rejält växthopp, hon som alltid haft så små fötter.
Nu ska jag absolut införskaffa en sån mästicka som man använder för att se hur stora skorna är, finna på maxi har jag sett för 179 kr, dyrt men det får kosta vad det vill!

Så i dag står nya stövlar på inköpslistan, skor köpte vi till henne i Turkiet så det har hon som tur är.
Ska även leta vinterskor till Oscar, har kikat runt på att online butiker utan att hitta några jag gillar så kanske blir det likadna som till Elliot och Alexander



Ha en fin fredag, Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Men gumman då, inte lätt att gå omkring i för små skor. Men dom är anpassningsbara dom små;D

Vilken duktig tjej, Edith har kissat en gång men sen har det varit stopp hihi.

Hoppas att ni får en jätteskön helg!

Kraam<3

2009-09-25 @ 21:00:51
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh men skor är jobbigt.

Miltons fötter raketväxer sådär för att sedan stå stilla i storlek ett tag igen :-D.

Duktigt där med pottan!!!

Kram kram

2009-09-25 @ 22:09:01
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: miian

duktiga söta lilla Moa!!!!

Det där med skor är ett dilemma.

Jag nojjar alltid över att Lowas nya kavatskor ska vara för trånga när hon går,trots att jag får på dom enkelt.

Men vet ju själv hur det är när det klämmer vid tårna.

Får väl gå och mära fötterna och skorna igen så att jag kan va lugn fram tills vinterskorna ska på.



Har du funderat på vilka vinterskor Moa ska ha iår?

Kram

2009-09-25 @ 22:22:41
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0