Effektiv

Har varit en fullspäckad dag i dag. Klockan ringde som vanligt 5.40, upp och iväg med alla barnen.
Tog lite längre tid än vanligt i dag då först Oscar kommer upp och säger han har ont i nacken, vi kommer efter en stund överens om att han måste sovit konstigt och klär på sig. Väcker sedan Elliot och Alexander och det första Elliot säger är att han har ont i nacken, är det inte konstigt? jag menar han har ju inte hört vad Oscar sagt och det är absolut inget dom brukar ha ont i.
Iaf efter lite tråcklande med kläder på en lite ledsen Elliot och en trött Moa var vi iväg.

Slutade jobbet vid 14 men eftersom jag delar arbetsledarskapet nu så blev jag kvar en stund extra.
Väl hemma har vi varit grymt effektiva, vi klippte det meterhöga gräset, okej jag överdrev lite men det var nog iaf 2 decimeter, svintungt var det men klippt blev det. Givetvis var vi tvugna att kratta efter för att inte gräsmattan i morgon ska ut som en äng full av döda råttor.

Sen har vi tvättat ytterligare 2 maskiner, städat och rensat ur barnens garderob, kört en diskmaskin, vikt ren tvätt, rensat och städat ur min garderob.
Vid halv 6 fick vi i oss lite enkel middag och vid kvart i 6 cyklade E iväg med Oscar och Elliot till skolan där de hade skattenfest, men roliga lekar, fika och fyrverkerier.
Moa och Alexander stannade hemma med mig, lite mysigt när man delar upp barnen och kan ängna sig lite mer åt dom man har hemma, alldeles för sällan vi gör det, måste bli bättre.
Moa jag och Alexander har suttit och mysit i soffan och kikat på monsterjambilar på datorn:)
Han var dock lite orolig då han skulle gå och sova och saknade Elliot, likka gubben, inte van att inte ha brorsan i rummet brevid.

Nu har jag gjort klart en halsbandsbeställning och ska snart hoppa i säng.
Är ledig i morgon och har lite funderingar på att dra iväg till Ullared, men vi får se, är faktiskt inte jättesugen, undrar om jag börjar få beber kanske haha

Jättekul att ni var några stycken som svarade på vilka ni är, ni som inte gjort det, gör det vettja:)

Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: mammagladh

Hoppas ni kommer iväg till Ullared, dit skulle jag med vilja åka någon gång...

2009-09-18 @ 14:11:32
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej finaste ...:)



men kära nån så ni är duktiga.. blir avvis på att ni har en gräsmatta att klippa.. haha.. jag vill också ha en gräsmatta att klippa.. :)



åhh blir det ullared igen, hihi..

KRAM

2009-09-18 @ 16:07:02
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..

självklart måste vi ses igen, snart hoppas jag med, hihi...

Nu ska jag sössa..:) KRAMEN

2009-09-18 @ 22:44:10
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0