Sköna söndag

Har inte gjort något vettigt alls i dag, tog det lugnt på morgonen och tog en lång frukost med gröt och grejer, inte likt oss men barnen gillar gröt så det får det bli fler gånger. Själv är gröt det värsta jag vet men det ska ju inte gå ut över barnen:)

Oscar har varit på kalas i dag och vi andra åkte på en shoppingrunda, hade hittat en matta på svenska hem som vi ville ha till vardagsrummet och eftersom jag hade ett presentkort där så passade det ju oss perfekt.
Tyvärr var mattan slut men vi har iaf betalt den och förhoppnigsvis kommer dom in i slutet av veckan.
Den vi har under bordet nu är en vit hampen från IKEA, eller jag kanske ska säga var en vit. Den var mer grå nu och inte alls sådär fräch som man önskar.

Eftermiddagen har vi spenderat ute i trädgården, med lite småfix.
Och Alexander han äntligen lärt sig cykla utan stödhjul, hurra!!!!
Han har känt sig lite utanför då alla andra svichar förbi med både större cyklar och utan stödhjul, men nu är han med i gänget! Han var så stolt så.

Orkade inte göra någon avancerad middag i dag så det blev ris och thaigryta, riktigt gott och enkelt.
Nu ska jag snart valla in alla barnen som är ute och springer i området, ska försöka ha lagt dom till 19 tänkte jag.
Både så man själv hinner få lite lugn en stund innan man själv lägger sig och att dom hinner sova sina timmar innan klockan ringer 5.40 i morgonbitti.

Men vi får väl se vad det blir av det, nu kommer OScars kompis in och säger dom vill ha fika...

Hoppas ni haft en bra söndag, Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..

vad roligt med en ny matta..:) ska bli kul och se..



kramisar

2009-09-27 @ 19:03:23
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Ingela la la

Ibland får man göra det lite enkelt för sig. Thaigryta och ris lät jättegott!

Ha en bra kväll!

Kram

2009-09-27 @ 19:41:11
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Jenny

Låter som om ni haft en riktigt härlig söndag! Preics som det ska vara :)



Ja åh jag är supernöjd med cykeln, hade ju en idientisk som blev stulen :( Längtar så tills jag får på en cykelsits till lillsessan så vi kan ut och upptäcka världen ;) hihi



Hoppas ni har en härlig kväll! Massor med kramar Jenny

2009-09-27 @ 23:10:25
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0